Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tříválcové motory pro malé osobní automobily
Nárovec, Jiří ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je soustředit informace o tříválcových spalovacích motorech, užívaných v současné době v malých osobních automobilech. Práce je koncipována jako rešerše dostupných elektronických zdrojů, firemní literatury a článků z odborných periodik a uvádí základní technicko-ekonomické parametry 15 vybraných typů tříválcových motorů. Zahrnuje porovnání tříválcových zážehových motorů metodou rozhodovací analýzy a prognózu budoucího vývoje a uplatnění tohoto konceptu pohonných jednotek u malých osobních automobilů.
Vývoj turbodmychadel spalovacích motorů
Franc, Vladimír ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší zaměřenou na vývoj technologie přeplňování vznětových a zážehových motorů. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První část se zabývá obecným popisem konstrukce, základních principů a klíčových komponent turbodmychadel. Druhá část shrnuje stručný historický vývoj přeplňování pomocí turbodmychadel. Třetí část je věnována jednotlivým konstrukčním řešením a závěrečná část se zaměřuje na nové vývojové trendy.
Současné trendy ve zvyšování výkonu vznětových a zážehových motorů
Slovák, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je pouze rešeršního charakteru. V práci jsou popsány jednotlivé typy motorů, dále jsou zde rozebrány dva nejčastější typy přeplňování motorů - pomocí kompresoru a turbodmychadla. Spolu s nimi jsou přiblíženy méně známé metody přeplňování. V následující kapitole práce popisuje další možné způsoby zvyšování výkonu jako je chiptuning a podobně. Poslední část je věnována blízké budoucnosti a zabývá se například downsizingem a hybridními automobily.
Powertrains of Octavia vehicles
Friedl, Michal ; Vopařil, Jan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
This bachelor's thesis is concerned of powertrains of Skoda Octavia vehicles. It describes their attributes, technologies used, engineering solutions, development and usage during the time, when Skoda Octavia was being sold on Czech, resp. Slovak market.
Simulační modelování kinematiky VNT mechanismu
Zelda, Jan ; Březina, Lukáš (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá modelováním kinematiky VNT mechanismu turbodmychadla. V úvodní části je obecný přehled přeplňování spalovacích motorů, rešerše optimalizačních metod a přehled typů simulačních modelů. Následuje vytvoření simulačního modelu a provedení citlivostní analýzy jednotlivých členů. V závěrečné části práce je pak zohledněn vliv vůlí ve vazbách mechanismu.
Moderní způsoby přeplňování
Górnisiewicz, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá moderními metodami přeplňování spalovacích motorů používaných v osobních automobilech současnosti, přičemž důraz je kladen na zážehové motory přeplňované turbodmychadlem. Je zde vysvětlena podstata přeplňování a nejběžnější i méně časté způsoby přeplňování. Dále je vytvořen stručný přehled moderních přeplňovaných motorů a poslední část se věnuje poruchám turbodmychadel. Přeplňování představuje jednu z nejjednodušších možností zvyšování výkonu motoru a umožňuje tak konstrukci malých a relativně velmi výkonných motorů.
Moderní pohonné jednotky osobního automobilu a jejich současné vývojové trendy
Sedlář, Martin ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato práce slouží jako přehled moderních trendů pohonných jednotek. První část práce nastiňuje rozdělení spalovacích motorů, následující hlavní část je přehledem několika pohonných jednotek charakteristických pro své kategorie. V poslední kapitole je srovnání dvou zástupců motorů nižších výkonnostních tříd a dvou zástupců vyšších výkonnostních tříd. Závěr práce pak shrnuje popsané téma a vyjadřuje vlastní názor.
Zvyšování účinnosti moderních spalovacích motorů
Kuzmin, Aleksei ; Böhm, Michael (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zvyšování účinnosti spalovacích motorů, která má v dnešní době kvůli popularitě osobních automobilů velký význam. Daný problém těsně souvisí se snižováním spotřeby paliva při provozu výše uvedených strojů a velkým tlakem stále zpřísňovaných emisních norem. Globální změna klimatu naší planety a velký vliv na zdraví člověka způsobený množstvím škodlivých emisí výfukových plynů jsou motivací pro další výzkum v dané oblasti. Při řešení konkrétní problematiky byla zvolena rešeršní metoda s použitím kvalitních informačních zdrojů a odborných vědeckých článků. Základní postupy při rozpracování dané práce mají následující charakter: stručný historický přehled vývoje spalovacích motorů, teorie v kontextu problematiky a definice potřebných veličin, porovnání podle základních parametrů (účinnost, princip práce, emise, měrná efektivní spotřeba paliva) tří aktuálních způsobů řešení (millerizace, Atkinsonův oběh, variabilní kompresní poměr), diskuze dosažených výsledků, vyvození důležitých závěrů. V závěru práce bylo provedeno zhodnocení výhod a nevýhod zvolených možností řešení dané problematiky, potenciál jejich využití a předpoklad budoucnosti spalovacích motorů.
Vývoj turbodmychadel spalovacích motorů
Franc, Vladimír ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší zaměřenou na vývoj technologie přeplňování vznětových a zážehových motorů. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První část se zabývá obecným popisem konstrukce, základních principů a klíčových komponent turbodmychadel. Druhá část shrnuje stručný historický vývoj přeplňování pomocí turbodmychadel. Třetí část je věnována jednotlivým konstrukčním řešením a závěrečná část se zaměřuje na nové vývojové trendy.
Moderní způsoby přeplňování
Górnisiewicz, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá moderními metodami přeplňování spalovacích motorů používaných v osobních automobilech současnosti, přičemž důraz je kladen na zážehové motory přeplňované turbodmychadlem. Je zde vysvětlena podstata přeplňování a nejběžnější i méně časté způsoby přeplňování. Dále je vytvořen stručný přehled moderních přeplňovaných motorů a poslední část se věnuje poruchám turbodmychadel. Přeplňování představuje jednu z nejjednodušších možností zvyšování výkonu motoru a umožňuje tak konstrukci malých a relativně velmi výkonných motorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.